4525 , este o piesă intrigantă din aluminiu și bronz care reprezintă artistic
intersecția geografică a paralelei 45 și meridianul 25 care traversează România.
Stâlpul vertical din bronz marchează acest punct de intersecție semnificativ și servește
drept element focal în compoziție.
Structura stratificată din aluminiu reprezintă harta României, dispusă în contururi stivuite
care evocă un peisaj topografic.
Fiecare strat contribuie la un sentiment de profunzime și oferă sculpturii o calitate dinamică,
tridimensională, care sugerează complexitatea fizică și geografică a terenului României.
Alegerea materialelor – bronz pentru intersecție și aluminiu pentru hartă – este simbolică.
Bronzul, adesea asociat cu durabilitatea și permanența, reprezintă în mod adecvat coordonatele
geografice fixe, în timp ce aluminiul, mai ușor și reflectorizant, întruchipează terenul fizic.
Această combinație creează un contrast vizual izbitor și evidențiază punctul central de intersecție
ca loc de întâlnire al acestor două linii semnificative.
Aev este o piesă abstractă evocatoare realizată din cupru, o esență care pare atât organică,
cât și misterioasă.
Forma sa este asimetrică și stratificată, cu contururi curgătoare care creează un sentiment
de mișcare și sugerează ceva străvechi sau elementar.
Tonurile bogate, pământești ale cuprului conferă căldură sculpturii,un sentiment de greutate și
de temelie, ca și cum ar fi un artefact modelat de forțele naturale.
Suprafața texturată, cu zone care par încrețite sau bătute, adaugă caracterului o senzație tactilă
care atrage atenția asupra detaliilor metalurgiei.
Mica deschidere din apropierea centrului este intrigantă - contrastează cu forma de altfel solidă,
învăluitoare și permite o privire într-un spațiu interior într-o profunzime interioară sau
o esență ascunsă.
Ar putea reprezenta rezistență, o carapace deteriorată și modelată de timp, dar care rămâne fermă.
Alternativ, ar putea simboliza o barieră de protecție care deține ceva prețios în interior care
vorbește despre teme de ascundere și revelație.
În ansamblu, Aev emană atât putere, cât și mister și invită la contemplarea a ceea ce se află sub
suprafață și încurajează spectatorii să reflecteze la straturile care alcătuiesc identitatea,
memoria și forma.
Sniada este o lucrare abstractă fascinantă, realizată din lemn și așezată pe o bază de granit.
Forma sa evocă forma copitei unui cal, cu curbele netede și liniile rotunjite ale lemnului
imită curgerea naturală și puterea anatomiei unui cal.
Adăugarea elementului metalic de potcoavă în partea de sus întărește această interpretare.
Întemeiază piesa într-o referință vizuală la cai și permite în același timp expresia abstractă.
Textura lemnului este organică și bogat lustruită care evidențiază granulația și imperfecțiunile naturale,
ceea ce adaugă profunzime și căldură piesei.
Liniile curgătoare și suprafețele ondulate creează un sentiment de mișcare, ca și cum piesa ar fi vie și
întruchipează energia și eleganța unui cal în mișcare.
Tonurile de pământ ale lemnului contrastează cu baza rece și închisă de granit. astfel creează o
armonie echilibrată între natură și putere.
Lucrarea pare să celebreze rezistența și frumusețea formei ecvine și subliniază relația simbiotică
dintre om și cal.
Piesa combină atât abstracția modernă, cât și simbolismul tradițional și permite spectatorilor să
o aprecieze atât din perspectivă estetică, cât și din punct de vedere emoțional.
Finisajul lustruit al lemnului și baza solidă din granit transmit atât stabilitate, cât și grație, astfel
face din sculptură un tribut izbitor adus esenței puternice și nobile a cailor.
Lacrimă este o abstractizare vibrantă care îmbină lucrările din metal și pictura, care
transmite o emoție profundă.
Realizată din argint și bronz, forma lacrimii întruchipează atât eleganța, cât și tristețea,
forma sa alungită sugerează calea blândă a unei lacrimi care curge.
Răsucirea metalului adaugă un sentiment de tensiune, ca și cum lacrima ar fi prinsă într-un moment
de mișcare suspendată astfel exprimă vulnerabilitate și frumusețe.
Suprafețele de argint și bronz sunt lustruite până la un finisaj strălucitor și simbolizează
atât rezistența, cât și fragilitatea.
Argintiul sugerează puritate și claritate, în timp ce bronzul sugerează căldură și profunzime și
reprezintă straturi emoționale complexe.
Această dualitate în materiale reflectă modul în care emoțiile pot fi atât luminoase, cât și ponderate.
Piesa de metal este montată pe o pânză pictată în ulei, texturată în albastru închis și profund care
evocă oceanul de lacrimi.
Acest fundal adaugă un sentiment de vastitate și profunzime emoțională și sporește narațiunea
tristeții și a introspecției.
Textura picturii contrastează cu metalul neted, reflectorizant și subliniază contrastul dintre
emoțiile turbulente, oceanul și lacrima solitară.
Lucrarea surprinde o experiență universală de pierdere, reflecție și empatie.
Ea rezonează cu spectatorii, deoarece exprimă modul în care o singură lacrimă poate reprezenta
un ocean de emoții.
Opera de artă îmbină frumos sculptura și pictura pentru și creează un peisaj emoțional puternic și stratificat.
Duo este o piesă elegantă, abstractă, realizată din aluminiu.
Forma sa este raționalizată, dar organică și evocă silueta unei păsări în mișcare.
Suprafața din aluminiu este texturată, cu un aspect ușor aspru, care prinde și reflectă
lumina în modele subtile și dinamice.
Acest finisaj texturat aduce sculpturii un sentiment de profunzime și mișcare de natură abstractă.
Baza este lustruită oglindă, o caracteristică care adaugă o dimensiune interesantă operei de artă.
Această bază reflectorizantă surprinde și oglindește forma figurii centrale din aluminiu și creează
un efect vizual de dublare care rezonează cu titlul sculpturii.
Reflecția permite spectatorilor să experimenteze piesa dintr-o altă perspectivă,
ca și cum ar exista o prezență secundară sau un partener pentru forma principală.
Acest aspect sugerează teme de dualitate, parteneriat și echilibru, deoarece figura principală
interacționează vizual cu propria sa reflexie.
Forma sa abstractă invită la contemplare și încurajează spectatorii să-i interpreteze sensul
și forma în diferite moduri.
Utilizarea aluminiului și a suprafețelor reflectorizante conferă sculpturii o senzație modernă,
industrială, în timp ce forma organică adaugă o notă moale, echilibrată care provoacă gândirea.
Scaunul este o sculptură abstractă și neconvențională realizată din oțel.
Apare atât industrial, cât și organic și combină materii prime cu un design care sfidează
formele tradiționale de scaun.
Scaunul este înalt și îngust, cu o formă care sugerează stabilitate în timp ce provoacă percepțiile
obișnuite despre mobilier.
Baza sculpturii este lată și texturată și prezentând puncte neregulate și adâncituri care îi conferă
o senzație tactilă, naturală, ca și suprafața unei stânci sau a unei rădăcini de plante încorporate în pământ.
Această bază fundamentează sculptura și servește drept fundație, atât vizual, cât și structural
și sporește sentimentul de soliditate.
Corpul central al scaunului este compus din secțiuni unghiulare de oțel unite între ele care creează
o structură conică, asemănătoare unei coloane, care se ridică în sus cu curbe subtile.
Această parte este foarte lustruită, oțelul reflectă lumina și prezintă o ușoară distorsiune,
ca și un joc dinamic de lumini și umbre.
Suprafața prezintă urme vizibile de sudură și margini aspre care subliniază natura brută,
artizanală a piesei și conferă o estetică industrială.
Sculptura este un amestec de artă și formă, o lucrare artistică care sugerează mobilier,
dar este conceput ca o piesă de declarație.
Contrastul dintre texturile aspre și reflexiile netede invită spectatorii să contemple granița dintre
artă și funcționalitate, precum și frumusețea neașteptată a materialelor industriale.